سه ماه سوم بارداری
سپتامبر 26, 2019 0

سه ماه سوم بارداری از هفته چند شروع میشه ؟

سه ماه سوم بارداری : کل دوران بارداری نه ماه ( 39 الی 41 هفته ) می باشد که این نه ماه به سه دوره سه ماه تقسیم می شود ؛ بانوان باردار از هفته 28ام وارد دوره سه ماه سوم بارداری می شوند. ( طب مادر و جنین )

هنگامی که مادران در سه ماه آخر دوران بارداری قرار می گیرند تغییراتی در آن ها رخ می دهد و دچار مشکلاتی هم چون تنگی نفس ، تورم ، ترشح سینه ، ابتلا به بواسیر ، ایجاد اختلال در خواب ، بدن درد ، گرفتگی بینی و غیره می شوند که آن ها می توانند با رعایت توصیه های پزشک معالج خود و استراحت از بروز این موارد جلوگیری کرده و یا آن ها را کاهش دهند.

اما در حالت کلی بروز موارد فوق امری عادی و طبیعی می باشد و پس از زایمان این مشکلات بر طرف می شود.

سه ماه سوم بارداری

بایدها و نبایدهای سه ماه سوم بارداری

  • حفظ سلامت جنین و مادر در دوران بارداری در گرو رعایت صحیح مراقبت ها و نکات دوران بارداری می باشد به همین علت بانوان باردار باید طبق توصیه های پزشک خود عمل کنند.
  • بانوان باردار از هفته 28 بارداری تا هفته 36ام باید هر دو هفته یک بار توسط پزشک متخصص زنان و زایمان معاینه شوند و بعد از هفته 36ام نیز آن ها باید هر هفته جهت معاینه به پزشک مراجعه کنند تا از سلامت جنین مطمئن شوند.
  • مادران باردار باید تمامی گروه های غذایی هم چون گوشت ، ماهی ، لبنیات ، سبزیجات و غیره را در رژیم غذایی خود قرار دهند.
  • مادران در دوره بارداری باید از مصرف مواد غذایی خام و نپخته هم چون تخم مرغ خام ، سوشی و غیره خودداری کنند.
  • سوسیس ، کالباس ، سس سزار برخی از مواردی است که در دوران بارداری باید از رژیم غذایی بانوان حذف شود، زیرا موارد ذکر شده احتمال ابتلا به بیماری هایی هم چون توکسوپلاسموزیس را در مادران باردار افزایش می دهد.
  • مصرف سیگار برای همه افراد مضر می باشد حال بانوان باردار علاوه بر عدم مصرف سیگار باید از قرار گرفتن در مجاورت افراد سیگاری نیز اجتناب کنند.
  • بانوان از مصرف نوشیدنی های حاوی الکل در دوران بارداری منع می شوند.
  • بانوان باید از مسافرت در دوره سوم بارداری خودداری کرده و در صورت لزوم حتما نکات مورد نیاز را رعایت کنند و در صورت بروز تغییراتی هم چون خونریزی سریعا به پزشک مراجعه کنند.
  • بانوان باردار در رابطه با انجام ورزش در این دوره ، باید با پزشک معالج خود صحبت کنند زیرا آن ها در برخی از موارد از انجام برخی از ورزش ها منع می شوند.

خطرات سه ماهه آخر بارداری

  1. خونریزی شدید
  2. کندگی جفت
  3. پاره شدن کیسه آب
  4. کاهش حرکات جنین

برچسب‌ها

اقدامات قبل از زایمان طبیعی بارداری در سن 48 سالگی بارداری در سن 50 سالگی بارداری در سن بالا تایتنینگ چیست تخت زایمان طبیعی تنگ کردن واژن تنگ کردن واژن با نخ عوارض دارد جراحی زیبایی واژن جراحی لابیاپلاستی جراحی واژن جوانسازی ناحیه تناسلی جوانسازی واژن حاملگی پر خطر خونریزی بعد از کورتاژ دانستنیهای سه ماهه دوم بارداری در سه ماه دوم بارداری چه چیزهایی بخوریم رفع تیرگی واژن زایمان طبیعی با اپیدورال سزارین دوم سزارین چیست سفید کردن واژن طب جنین عمل تنگ کردن واژن با نخ عمل سزارین چگونه انجام میشود عمل لابیاپلاستی عوارض سزارین فیلم عمل کورتاژ لاپاراسکوپی آندومتریوز لاپاراسکوپی فیبروم لاپاراسکوپی و بارداری لیزر وایتنینگ متخصص مادر و جنین مراحل زایمان طبیعی مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی مزایای تنگ کردن واژن با نخ مضرات بارداری در سن بالا هزینه تزریق چربی به واژن چقدر است هزینه تنگ کردن واژن با نخ هزینه جراحی پرینه پلاستی هزینه عمل زیبایی واژن هزینه لاپاراسکوپی هزینه ی تزریق چربی به واژن واژینوپلاستی پریناتولوژی