سه ماه اول بارداری
سپتامبر 21, 2019 0

درباره سه ماه اول بارداری

سه ماه اول بارداری : دوران باردای یکی از مهم ترین دوران زندگی بانوان محسوب می شود و بعد از گذشت 9 ماه به پایان می رسد. دوران بارداری ، را به سه دوران سه ماه اول ، سه ماه دوم و سه ماه سوم بارداری تقسیم بندی می کنند.

سه ماه اول بارداری

سه ماه اول بارداري

سه ماه اول بارداری ، شامل هفته 1 تا هفته 13می شود که ابتدای تشکیل جنین است در این سه ماهه مغز ، نخاع و اعضا داخلی بدن جنین تشکیل می شوند.

امکان کاهش میل جنسی در بانوان ، در سه ماه اول بارداری وجود دارد.

هفته اول بارداری

هفته اول بارداری ، از آخرین روز قاعدگی بانوان شروع می شود و در آن زمان آن ها علائم متفاوتی هم چون حالت تهوع ، سر درد ، احساس درد در ناحیه نوک سینه ، خواب آلودگی و غیره دارند.

ماه دوم بارداری

در ماه دوم بارداری بسیاری از علائم بارداری هم چوت خواب آلودگی و حالت تهوع کاهش می یابد و بانوان باید جهت اطمینان از سلامت جنین خود به پزشک مراجعه کنند.

از این ماه به بعد بانوان باید از خوابیدن به شکل طاق باز خودداری کرده و بر روی پهلوی خود بخوابند.

هفته نهم بارداری

هفته نهم بارداری ، زمان شکل گیری غضروف و استخوان های جنین می باشد هم چنین علاوه بر آن ها چشم و زبان جنین نیز رشد می کند.

روده های جنین نیز که در بند ناف رشد کرده بودند از بند ناف خارج شده به داخل شکم می روند.

در هفته نهم اندازه جنین تقریبا به 2.5 سانت می رسد.

از هفته نهم به بعد جنین شروع به لگد زدن می کند اما احتمال متوجه نشدن بانوان وجود دارد.

در هفته نهم ، رحم بانوان نیز در حال رشد می باشد و تقریبا اندازه آن دو برابر می شود.

سه ماه اول بارداری

در سه ماه اول بارداری چی نخوریم ؟

  • مواد غذایی هم چون آناناس ، شیرین بیان و غیره باعث گرفتگی عضلات می شوند و در برخی از موارد نیز سقط جنین را به همراه دارند از این رو بانوان باید از مصرف این موارد خودداری کنند.
  • مواد عذایی دریایی که حاوی جیوه هستند باعث آسیب رساندن به مغز جنین می شوند از این رو از خوردن آن ها اجتناب کنید.
  • پنیر های نرم با استفاده از شیرهای غیر پاستوریزه تهیه می شوند که خوردن آن ها منجر به مسمویت غذایی می شود از این رو از مصرف آن ها پرهیز کنید.
  • بانوان در دوران بارادای باید از مصرف نوشیدنی های حاوی الکل اجتناب کنند هم چنین آن ها باید از مصرف سیگار نیز خودداری کنند.
  • بانوان باید دقت کنند در صورت تمایل به مصرف کافئین در روز بیشتر از یک لیوان از مواد کافئین دار هم چون چای ، قهوه استفاده نکنند.

برچسب‌ها

اقدامات قبل از زایمان طبیعی بارداری در سن 48 سالگی بارداری در سن 50 سالگی بارداری در سن بالا تایتنینگ چیست تخت زایمان طبیعی تنگ کردن واژن تنگ کردن واژن با نخ عوارض دارد جراحی زیبایی واژن جراحی لابیاپلاستی جراحی واژن جوانسازی ناحیه تناسلی جوانسازی واژن حاملگی پر خطر خونریزی بعد از کورتاژ دانستنیهای سه ماهه دوم بارداری در سه ماه دوم بارداری چه چیزهایی بخوریم رفع تیرگی واژن زایمان طبیعی با اپیدورال سزارین دوم سزارین چیست سفید کردن واژن طب جنین عمل تنگ کردن واژن با نخ عمل سزارین چگونه انجام میشود عمل لابیاپلاستی عوارض سزارین فیلم عمل کورتاژ لاپاراسکوپی آندومتریوز لاپاراسکوپی فیبروم لاپاراسکوپی و بارداری لیزر وایتنینگ متخصص مادر و جنین مراحل زایمان طبیعی مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی مزایای تنگ کردن واژن با نخ مضرات بارداری در سن بالا هزینه تزریق چربی به واژن چقدر است هزینه تنگ کردن واژن با نخ هزینه جراحی پرینه پلاستی هزینه عمل زیبایی واژن هزینه لاپاراسکوپی هزینه ی تزریق چربی به واژن واژینوپلاستی پریناتولوژی