تزریق ژل به واژن
دسامبر 7, 2022 0

تزریق ژل به واژن یکی از روش های جوانسازی ناحیه تناسلی است که امروزه طرفداران بسیاری به خود اختصاص داده و بانوانی که بر اثر عوامل مختلفی همچون ژنتیک ، افزایش سن و سایر دلایل زمینه ای دچار تغییر شکل واژن شده اند ، قصد انجام آن را داشته و همواره به دنبال بهترین پزشک در این زمینه هستند. اما پیش از انجام آن بهتر است اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید ؛ بنابراین در ادامه  این مقاله از مجله زیبایی زنان به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

اهمیت تزريق ژل به واژن

دستگاه تناسلی یکی از مهم ترین اندام های بدن یک زن است و در کیفیت رابطه جنسی بسیار موثر می باشد. اما بدیهی است که واژن نیز همچون سایر اندام های بدن ، با افزایش سن و شیوه زندگی ، دچار تغییراتی همچون پیری و افتادگی پوست می شود. همچنین ممکن است به صورت وراثتی یک فرد از لابیا ماژور ( لبه های خارجی و بزرگ واژن ) های بزرگی برخوردار باشد و مشکلاتی را به همراه داشته باشد. بروز این عوارض می تواند کیفیت رابطه جنسی را کاهش دهد ، به طوریکه تماس جنسی دردناک شده یا فرد لذت کمتری تجربه می کند. اما امروزه می توان با استفاده از تزريق ژل به واژن ، نسبت به برطرف کردن این عارضه اقدام نمود.

تزریق ژل به واژن

مزایای تزریق ژل به واژن

با وجود اینکه تزریق ژل به لابیا ( واژن ) نوعی عمل زیبایی محسوب می شود ، اما نسبت به سایر روش ها کم تهاجمی تر بوده و سبک تر است. در واقع برای انجام این کار بیمار متحمل درد و ناراحتی چندانی نخواهد شد. اما از دیگر مزیت های تزريق ژل به واژن می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • پس از گذشت چند ساعت فرد می تواند به زندگی روزمره خود باز گردد.
  • پس از درمان نیازی به بستری شدن نیست.
  • این روش غیر تهاجمی بوده و نیازی به جراحی و برش ندارد.
  • بلافاصله پس از به اتمام رسیدن درمان ، نتیجه قابل مشاهده خواهد بود.
  • یکی دیگر از مزیت های تزريق ژل به واژن این است که می توان به صورت همزمان با سایر عمل های زیبایی لابیا همچون لابیاپلاستی صورت بگیرد.
  • جوان شدن واژن
  • کمک به تنگ شدن واژن

فواید تزریق ژل به واژن

  • روشن سازی دستگاه تناسلی
  • کمک به درمان آتروفی واژن
  • ایجاد سفتی در ناحیه پوست واژن
  • حجیم شدن و بهبود وضعیت لب های واژن
  • رفع افتادگی و از بین بردن چین و چروک پوست
تزریق ژل به واژن

تزریق ژل به واژن به چه افرادی توصیه نمی شود ؟

  1. خانم هایی که در دوران بارداری و یا شیردهی قرار دارند.
  2. خانم هایی که سابقه سکته مغزی و یا قلبی دارند.
  3. بیماران مبتلا به دیابت
  4. بانوانی که سابقه لخته شدن خون دارند و یا به مشکلات انعقاد خون دچار هستند.
  5. در صورتی که به ماده تشکیل دهنده ژل حساسیت داشته باشید.
  6. بانوانی که به مشکلات ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن دچار هستند.
  7. خانم هایی که مشکل عفونت واژینال دارند. در چنین شرایطی لازم است ابتدا اقدام به درمان عفونت نمایید و پس از برای تزریق زل به واژن آماده شوید.

خطرات و عوارض تزریق ژل به واژن :

معمولا عارضه های این پروسه جزئی بوده  بعد از گذشت 2 الی 3 روز برطرف می شود. از جمله عوارض جانبی تزریق کردن ژل به واژن می توان به التهاب ، تورم و کبودی در ناحیه واژن و نقاط تزریق شده اشاره نمود. همچنین ممکن است کمی سفتی و حساسیت هایی در ناحیه تحت درمان  احساس شود که همه این موارد موقت بوده و در طی مدت زمان کوتاهی برطرف می شود. تنها عارضه جدی احتمالی بروز عفونت می باشد که در صورتی که پزشک تخصص و مهارت های لازم را داشته باشد و با ظرافت و دقت این عمل را انجام دهد ، همچنین مراقبت های بعد از تزریق ژل به خوبی توسط خود فرد رعایت شود ، احتمال بروز عفونت تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می کند.

انواع ژل های مناسب برای تزریق به واژن :

ژل هایی با ماندگاری بالا که تاییدیه وزارت بهداشت را ندارند ، گزینه خوبی بری تزریق به ناحیه تناسلی نیستند. بهترین نوع ژل ها برای این منظور ، ژل هایی هستند که ماندگاری نیمه وقت دارند به این معنا که بین 2 الی 5 سال اثرات آن ها باقی می ماند و بعد از گذشت این مدت نیاز به ترمیم و تزریق مجدد پیدا می کنند.

برچسب‌ها

اقدامات قبل از زایمان طبیعی بارداری در سن 48 سالگی بارداری در سن 50 سالگی بارداری در سن بالا تایتنینگ چیست تخت زایمان طبیعی تنگ کردن واژن تنگ کردن واژن با نخ عوارض دارد جراحی زیبایی واژن جراحی لابیاپلاستی جراحی واژن جوانسازی ناحیه تناسلی جوانسازی واژن حاملگی پر خطر خونریزی بعد از کورتاژ دانستنیهای سه ماهه دوم بارداری در سه ماه دوم بارداری چه چیزهایی بخوریم رفع تیرگی واژن زایمان طبیعی با اپیدورال سزارین دوم سزارین چیست سفید کردن واژن طب جنین عمل تنگ کردن واژن با نخ عمل سزارین چگونه انجام میشود عمل لابیاپلاستی عوارض سزارین فیلم عمل کورتاژ لاپاراسکوپی آندومتریوز لاپاراسکوپی فیبروم لاپاراسکوپی و بارداری لیزر وایتنینگ متخصص مادر و جنین مراحل زایمان طبیعی مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی مزایای تنگ کردن واژن با نخ مضرات بارداری در سن بالا هزینه تزریق چربی به واژن چقدر است هزینه تنگ کردن واژن با نخ هزینه جراحی پرینه پلاستی هزینه عمل زیبایی واژن هزینه لاپاراسکوپی هزینه ی تزریق چربی به واژن واژینوپلاستی پریناتولوژی