سه ماه دوم بارداری
سپتامبر 23, 2019 0

سه ماه دوم بارداری

همانطور که می دانید دوران بارداری را به سه دوران سه ماهه تقسیم می کنند سه ماه اول بارداری ، سه ماه دوم بارداری و سه ماه سوم بارداری.

دوران دوم بارداری شامل هفته های 15 الی 27 ام بارداری می شود.

دانستنیهای دوران بارداری

طبقه گفته مادران سه ماه دوم بارداري راحت ترین دوره بارداری می باشد.

در این دوران سرعت رشد جنین بسیار بیشتر می شود و مادر باید بین هفته 18 تا 22 سنوگرافی انجام دهد تا پزشک از روند صحیح رشد و سلامت جنین اطمینان حاصل کند ، در این مرحله جنسیت جنین نیز مشخص می شود.

مادران در این دوره ضربه زدن جنین را حس می کنند اما میزان حس ضربه جنین در بین آن ها متفاوت می باشد ، توصیه می شود در این زمان مادر با جنین خود ارتباط برقرار کرده و او را نیز در شادی خود سهیم کند.

علائم سه ماه دوم بارداري

از علائم این دوران می توانیم به مواردی هم چون کمر درد ، خونریزی لثه ، بزرگ شدن سینه ، ترشحات بارداری ، رشد مو ، سر درد ، درد معده ، یبوست ، افزایش وزن ، تورم و غیره اشاره کنیم.

لازم به ذکر است علائم سه ماه اول بارداری هم چون حالت تهوع ، خستگی و غیره در این دوران به طور کامل از بین می رود و مادر مانند سابق انرژی خود را به دست می آورد.

در  دومین دوره بارداري چه چیزهایی بخوریم ؟

  • مادران باردار باید به اندازه کافی آب بنوشند.
  • مصرف مکمل آهن کمک شایانی به رفع یبوست می کند.
  • مادران باردار باید مواد غذایی که میزان فیبر آن ها زیاد است را در رژیم غذایی خود قرار دهند.
  • کلسیم باید به وفور در رژیم غذایی بانوان باردار قرار گیرد زیرا کمبود کلسیم باعث گرفتگی عضلات می شود.

مراقبتهای  بارداري

  1. مادران در این دوره باید از نشستن یا ایستادن به مدت طولانی خودداری کنند.
  2. بانوان باردار باید از پوشیدن کفش پاشنه بلند در دوران بارداری پرهیز کنند.
  3. مادران باردار در دوران بارداری باید از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنند زیرا انجام این فعالیت ها سبب خونریزی و سقط جنین می شود.
  4. استفاده از کمپرس گرم در پشت بدن و ماساژ آن ناحیه به افزایش خونرسانی در رحم کمک می کند.
  5. مادران در دوران بارداری باید از باز و بسته کردن زانوهای خود به طور کامل خودداری کنند.
  6. در صورتی که پزشک معالج تان برای شما استفاده از گن های مخصوص دوران بارداری را تجویز کرده است نسبت به آن بی توجه نباشید.
  7. مصرف مسکن در دوران بارداری ایرادی ندارد اما در صورتی که درد شما با مسکن از بین نرفت به پزشک معالج خود مراجعه کنید.

برچسب‌ها

اقدامات قبل از زایمان طبیعی بارداری در سن 48 سالگی بارداری در سن 50 سالگی بارداری در سن بالا تایتنینگ چیست تخت زایمان طبیعی تنگ کردن واژن تنگ کردن واژن با نخ عوارض دارد جراحی زیبایی واژن جراحی لابیاپلاستی جراحی واژن جوانسازی ناحیه تناسلی جوانسازی واژن حاملگی پر خطر خونریزی بعد از کورتاژ دانستنیهای سه ماهه دوم بارداری در سه ماه دوم بارداری چه چیزهایی بخوریم رفع تیرگی واژن زایمان طبیعی با اپیدورال سزارین دوم سزارین چیست سفید کردن واژن طب جنین عمل تنگ کردن واژن با نخ عمل سزارین چگونه انجام میشود عمل لابیاپلاستی عوارض سزارین فیلم عمل کورتاژ لاپاراسکوپی آندومتریوز لاپاراسکوپی فیبروم لاپاراسکوپی و بارداری لیزر وایتنینگ متخصص مادر و جنین مراحل زایمان طبیعی مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی مزایای تنگ کردن واژن با نخ مضرات بارداری در سن بالا هزینه تزریق چربی به واژن چقدر است هزینه تنگ کردن واژن با نخ هزینه جراحی پرینه پلاستی هزینه عمل زیبایی واژن هزینه لاپاراسکوپی هزینه ی تزریق چربی به واژن واژینوپلاستی پریناتولوژی